Cele:
§ prezentacja sposobu, w jaki wychowanek wchodzi w relacje z innymi,
§ autoprezentacja ukryta w rysunku,
§ twórcze poznanie siebie i innych,
§ kreatywne myślenie.
Czas: 30 minut
Materiały i narzędzia:
§ prezentacja sposobu, w jaki wychowanek wchodzi w relacje z innymi,
§ autoprezentacja ukryta w rysunku,
§ twórcze poznanie siebie i innych,
§ kreatywne myślenie.
Czas: 30 minut
Materiały i narzędzia:
§ kartka papieru,
§ ołówek,
§ kolorowe kredki
§ ołówek,
§ kolorowe kredki
Spodziewane efekty:
§ potrafi dostrzec wielkość bariery, jaką stawia innym w kontaktach interpersonalnych,
§ potrafi dostrzec swoje mocne i słabe strony,
§ umie nazwać uczucia towarzyszące powstawaniu pracy.
§ potrafi dostrzec swoje mocne i słabe strony,
§ umie nazwać uczucia towarzyszące powstawaniu pracy.
Przebieg zajęć:
Uczestnicy
proszeni są o narysowanie ołówkiem pojemnika na śmieci oraz o
zastanowienie się nad tym, jakich problemów chcieliby się pozbyć, i
narysowanie ich. Omówienie może koncentrować się na poszczególnych
problemach, jak również na umiejętnościach ich rozwiązywania. To
ćwiczenie pomaga uczestnikom lepiej zmierzyć się z problemami i poznać
mechanizmy umożliwiające radzenie sobie z nimi. Rysunek śmietnika może
być wyrazem intensywności pragnienia, by pozbyć się samego siebie, bądź
swoich problemów, np. rozmiar pojemnika, rozmieszczenie na kartce
papieru, sposób jego narysowania (lekko naszkicowany bądź narysowany z
naciskiem). Maleńki pojemnik może sygnalizować niechęć do rozstania się z
pewnymi kwestiami, olbrzymi zaś może oznaczać, iż problem jest tak
przytłaczający, że trzeba się go jak najszybciej pozbyć.